Rekrutacja odbywa się oddzielnie na każde działanie w Projekcie.
Rekrutacja na szkolenia dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia na kierunku inżynieria przemysłowa i MEW.
Wybierz datę szkolenia i wypełnij formularz zgłoszeniowy.
Prześlij na adres e-mail: windandenergy@pm.szczecin.pl podpisane skany lub dokumenty w formie pdf, wpisując w tytule „Rekrutacja”, albo oryginały złóż bezpośrednio w biurze projektu u p. Natalii Dominiak, pok. 304e ul. Willowa 2.
O zapisie na wybrany termin decyduje kolejność zgłoszeń.
udział w konferencjach - REKRUTACJA TRWA
wizyty studyjne - REKRUTACJA TRWA
Harmonogram szkoleń dla nauczycieli akademickich:
Szkolenie "Sztuczna inteligencja" - online, termin 02.07.2025 r. oraz 17.09.2025 r. - REKRUTACJA ZAKOŃCZONA
Szczegółowy program:
09:00–10:30 – Moduł 1: Wprowadzenie do sztucznej inteligencji.
Czym jest AI? Krótkie ujęcie historyczne i definicje.
Rodzaje uczenia maszynowego: ML, DL, RL – różnice i przykłady.
10:45–12:15 – Moduł 2: AI jako asystent nauczyciela i badacza
Przegląd prostych, gotowych narzędzi AI – co potrafią, czym się różnią, do czego warto je stosować?
szybkie wyszukiwanie i streszczanie badań naukowych z AI.
planowanie zadań i rozbijanie ich na kroki, narzędzie do pracy ze studentami na spectrum.
ChatGPT i generowanie treści dydaktycznych, interpretacja tekstów, ćwiczenia językowe, pomysły na aktywności.
12:15–12:45 – Przerwa obiadowa
12:45–14:05 – Moduł 3: Wizualizacja i prezentacja z pomocą AI
Interaktywne prezentacje i materiały edukacyjne tworzone z pomocą AI.
Szybkie tworzenie graficznych zasobów (np. plansze, diagramy, karty pracy).
Organizacja materiałów, porządkowanie treści, tworzenie sylabusów.
14:05–14:20 – Przerwa
14:20–15:30 – Moduł 4: Automatyzacja i inteligentna organizacja pracy z AI
Jak AI może wspierać organizację codziennych obowiązków dydaktycznych i naukowych?
Automatyczne streszczanie notatek, porządkowanie materiałów, generowanie checklist i planów.
Automatyczne notatki i transkrypcje ze spotkań online.
Tworzenie automatycznych odpowiedzi i skracanie powtarzalnych czynności.
Cel i zakres szkolenia: Zdobycie eksperckich kompetencji w zakresie nowoczesnych technik i modeli uczenia maszynowego (ML), głębokiego uczenia (DL), uczenia wzmacnianego (RL), sieci neuronowych oraz pracy z interfejsami AI w chmurze – zarówno w kontekście teoretycznym, jak i praktycznym.
Szkolenie "Sztuczna inteligencja w praktyce" - stacjonarne, termin 10.07.2025 r. oraz 25.09.2025 r. - REKRUTACJA ZAKOŃCZONA
Szczegółowy program:
09:00–10:30 – Moduł 1: AI w dydaktyce – wsparcie, nie zamiennik.
Wprowadzenie i przypomnienie kluczowych idei z poprzedniego szkolenia.
AI w roli dydaktycznego asystenta: projektowanie zajęć, tworzenie ćwiczeń, ułatwianie komunikacji.
Ćwiczenie: AI jako pomoc w planowaniu zajęć, tworzeniu treści i porządkowaniu myśli.
Konsultacja z AI: jak rozpoznać dobre odpowiedzi i jak je „dociskać”.
10:30–10:45 – Przerwa
10:45–12:15 - Moduł 2: Tworzenie materiałów z pomocą AI.
Od notatki do prezentacji – jak AI wspiera tworzenie zasobów dydaktycznych: interaktywne prezentacje bez PowerPointa, generowanie grafik, slajdów, materiałów promocyjnych, pisanie sylabusów, rozpisywanie projektów, organizacja kursów,
Warsztat: uczestnicy wybierają jedno narzędzie i tworzą realny zasób na własne zajęcia.
12:15–12:45 – Przerwa obiadowa
12:45–14:05 – Moduł 3: AI w nauce – szybciej, precyzyjniej, efektywniej.
AI jako asystent naukowca: przeszukiwanie literatury, analiza treści, streszczanie badań.
Ćwiczenia z użyciem narzędzi: wyszukiwanie i porównywanie wyników badań, analiza cytowań i wniosków, wizualne eksplorowanie źródeł naukowych.
Tworzenie: od pytania badawczego do planu publikacji.
14:05–14:20 – Przerwa
14:20–15:30 - Moduł 4: Optymalizacja i automatyzacja z AI.
Automatyzacja pracy dydaktycznej i naukowej: notatki ze spotkań i zajęć, powtarzalne komunikaty i automatyzacja e-maili, tworzenie dźwiękowych materiałów dydaktycznych (np. piosenek, nagrań).
Zadanie podsumowujące: każdy uczestnik wybiera jedno z narzędzi i przygotowuje mini-projekt automatyzacji / optymalizacji.
Cel i zakres szkolenia: Uczestnicy nauczą się wykorzystywać wybrane narzędzia AI w codziennej pracy dydaktycznej i badawczej: od tworzenia materiałów i scenariuszy zajęć, przez organizację pracy, po analizę danych i optymalizację treści naukowych.
Organizator: COLLEGIUM WRATISLAVIENSE Trener: Adrian Lewandowski
Szkolenie: "Projektowanie uniwersalne" - 17 i 18 listopada 2025 r. online - REKRUTACJA TRWA
Cel i zakres szkolenia: celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i kompetencji niezbędnych w stosowaniu zasad projektowania uniwersalnego dla grup odbiorców wykluczonych społecznie. Stanowi wprowadzenie do pozyskania wiedzy teoretycznej i praktycznej o zasadach projektowania, nabycie kompetencji służących dokonywaniu oceny dostępności oraz wprowadzenie do procesu likwidacji powstałych barier. Projektowanie uniwersalne w edukacji (Universal Design for Learning – UDL) - przygotowanie do organizacji nauczania, które zakłada m.in. wykorzystanie zróżnicowanych środków dydaktycznych, podniesienie kompetencji nauczycieli akademickich w zakresie planowania zajęć dydaktycznych w myśl projektowania uniwersalnego. Uwrażliwienie na problemy ludzi o specjalnych potrzebach oraz ułatwienie takim osobom swobodnego dostępu do kształcenia.
Organizator: Zapisz on-line s.c. Andrzej Szmalec i Joanna Trela-Hajduk Trener: Adam Parysz